Umowa pełnomocnictwa – Racibórz
Poza sporządzaniem aktów notarialnych dotyczących sprzedaży nieruchomości, testamentów czy spadków, nasza kancelaria oferuje również szereg innych usług, które mogą być niezbędne zarówno w codziennym życiu, jak i w działalności gospodarczej. Do takich czynności należy m.in. umowa pełnomocnictwa w Raciborzu, poświadczenia, protokoły, przechowanie dokumentów czy doręczanie oświadczeń. Wszystkie te działania realizujemy z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, bezstronności i zgodności z aktualnymi przepisami prawa.
Umowa pełnomocnictwa – kiedy warto skorzystać z pomocy notariusza?
Umowa pełnomocnictwa to dokument, w którym jedna osoba (mocodawca) upoważnia drugą (pełnomocnika) do działania w jej imieniu. Pełnomocnictwo może mieć różny zakres – od jednorazowego działania po stałe reprezentowanie w sprawach majątkowych, urzędowych, sądowych czy związanych z nieruchomościami.
Sporządzenie umowy pełnomocnictwa u notariusza daje dokumentowi formę urzędową, co zwiększa jego wiarygodność i skuteczność – zwłaszcza w kontaktach z instytucjami, bankami czy organami administracji publicznej. Niektóre pełnomocnictwa (np. do sprzedaży nieruchomości) muszą mieć formę aktu notarialnego, aby były ważne.
Pozostałe czynności notarialne w ofercie kancelarii
W ramach oferty kancelarii wykonujemy również inne czynności notarialne przewidziane ustawą Prawo o notariacie, w tym:
- poświadczenie podpisu, zgodności kopii dokumentu z oryginałem, daty okazania dokumentu,
- spisywanie protokołów zgromadzeń wspólników, zebrań i innych wydarzeń prawnie istotnych,
- sporządzanie protestów weksli i czeków,
- przygotowywanie projektów aktów, oświadczeń i umów,
- przechowywanie dokumentów, papierów wartościowych lub pieniędzy na czas dokonania czynności notarialnej,
- doręczanie oświadczeń w imieniu stron.
Nasza kancelaria realizuje także szereg dodatkowych czynności notarialnych, które wspierają zarówno osoby fizyczne, jak i podmioty gospodarcze.